Mint minden műszaki jellegű szolgáltatással, így a szélessávú internetkapcsolattal is adódhatnak technikai problémák. Ilyen esetben célszerű az internetszolgáltatónkhoz fordulni, vagy e-mailen, vagy (amennyiben a fennálló hiba miatt nincs internet) telefonon, és az ő szakembereik tanácsait kikérni. Sőt, egyes szolgáltatók külön hibaelhárító szoftverrel is az ügyfelek segítségére sietnek. Ugyanakkor adódhatnak olyan tipikus problémák, amelyekre "előre borítékolható" a válasz: az alábbiakban ezeket gyűjtöttük össze.
Mindenek előtt, egy általános tanács: a hatékony hibaelhárításhoz elengedhetetlen a felkészültség. Ezért az első adandó alkalommal szerezzük be nyomtatott és digitális formában egyaránt az internetszolgáltatónk által közreadott Gyakori kérdéseket tartalmazó dokumentumot, a technikai segédletet és az általános hibaelhárítási tanácsok leírásait. Továbbá tartsuk magunknál a szolgáltatónk ügyfélszolgálati telefonszámát. Emellett nem árt, ha van az ismeretségi körünkben egy profi (lehetőleg rendszergazda), akit ha kell, segítségül hívhatunk.
De tanulhatunk mások tapasztalataiból is, ezt legegyszerűbben a különféle informatikai témájú felhasználói fórumokat átböngészve tehetjük meg. Ilyen például a HWSW Informatikai Kerekasztal. Végül, de nem utolsó sorban, ha önszorgalmunk erre is kiterjed, elmélyedhetünk a számítógépes, illetve internetes hibaelhárítás témakörében. Kiindulásnak ismerkedjünk meg az itt következő hibaelhárítási "túlélő készletben" található legtipikusabban előforduló hibákkal, és azok javasolt megoldásaival.
Probléma: Nincs internet.
Megoldás: A szolgáltatónknál előfordulhatnak átmeneti üzemzavarból, illetve karbantartásból eredő internet-kimaradások. Utóbbiakról, azaz a tervezett leállásokról a szolgáltató minden esetben előre tájékoztatja ügyfeleit. A kapcsolat hiánya azonban adódhat számítógépünk pillanatnyi működési zavarából is, ezért nem árt, ha újraindítjuk. Amennyiben huzamosabb idő múlva sem áll vissza az internetkapcsolat, lépjünk kapcsolatba a szolgáltatónkkal telefonon.
Probléma: Nem tudok kapcsolódni az internetre.
Megoldás: Ennek rengeteg oka lehet, ezért mielőtt kapcsolatba lépünk a szolgáltatónkkal, alaposan ellenőrizzük, hogy működik-e a DSL-modem vagy kábeles internetnél a kábelmodem, megfelelőek-e a számítógép és a hálókártya beállításai, mikrohullámú internetkapcsolat esetén indítsuk újra a rádiós egységet és/vagy a számítógépet. Nézzük meg, a tűzfalunk nem állítódott-e el, és netán ez blokkolja az internetet. (Ebben az esetben állítsuk vissza a tűzfalat, hogy engedélyezze az internetes adatátvitelt.)
Amennyiben mindent rendben találtunk, de huzamosabb idő elteltével sem tudunk felcsatlakozni az internetre, lépjünk kapcsolatba a szolgáltatónkkal telefonon.
Probléma: Naponta többször is megszakad az ADSL-vonalam.
Megoldás: Akárcsak a kapcsolódási hibának, ennek is számos oka lehet. Ilyenkor is ellenőrizzük le a modemünket, a tűzfal és a számítógépünk beállításait, valamint a hálókártyát. Ha van rá lehetoségünk, egy másik számítógépen is próbáljuk ki az internetkapcsolatot. Amennyiben fájlcserélő programot futtatunk a gépünkön, ellenőrizzük a kapcsolati beállításokat, mert van olyan, amelyiknél a túl sok letöltés megszakíthatja a kapcsolatot.
Probléma: A DSL-modem elvesztette az összeköttetést a központtal.
Megoldás: A modemet minden ilyen esetben újra kell indítani. Ezt legkönnyebben úgy tehetjük meg, ha a DSL-modemet kihúzzuk konnektorból, majd visszadugjuk. Amennyiben ezek után sem tapasztalunk javulást, hívjuk az ügyfélszolgálatot.
Probléma: Azt a hibaüzenetet kapom, hogy rossz a felhasználónevem, vagy a jelszavam.
Megoldás: Első lépésként ellenőrizzük, hogy felhasználónevünket megfelelően írtuk-e be a csatlakozáshoz. Ha a felhasználónevünk megfelelően van beírva, akkor írjuk be a jelszavunkat még egyszer, amennyiben így sem sikerült csatlakoznunk, lépjünk kapcsolatba az ügyfélszolgálattal.
Probléma: Ha leállítom a tűzfalszolgáltatást, majd újra engedélyezem, néhány program nem tudja elérni a hálózatot.
Megoldás: A tűzfal tiltása után az engedélyezés az aktív biztonsági szintet egy alapértelmezett biztonsági szintre változtatja. Ebből fakadóan előfordulhat a hálózati forgalom egy részének leállása, avagy tiltása. A kívánt állapot visszanyeréséhez állítsuk vissza az aktív biztonsági szintet arra a szintre, amelyet eredetileg, a tűzfal leállítása előtt használtunk.